هزینه اجرای سقف کشسان در عظیمیه چقدر است؟


هزینه اجرای سقف کشسان در عظیمیه بر اساس فاکتور هایی نظیر مساحت سقف، حجم متریال استفاده شده، میزان زمان انجام کار و حتی طرح و شرکت اجرا کننده برآورد می شود. پیاده سازی سقف کشان در مناطق در حال ساخت و ساز بیشتر به چشم می خورد.

هزینه اجرای سقف کشسان در عظیمیه چقدر است؟

ارائه کننده انواع سقف کشسان مرغوب وارداتی

ارائه کننده انواع سقف کشسان مرغوب وارداتیکلمه سقف
کشان بسیار جذاب و ابهام برانگیز است وقتی نام سقف کشسان را می شنوید اگر شناخت و
پیش زمینه قبلی نداشته باشید کنجکاو می شوید و سوالات زیادی پیش می آید. کشسان به
چه معناست؟ سقف کشسان چگونه نصب می شود؟ چه متریالی لازم دارد؟ در چه محیط هایی
قابلیت اجرا دارد؟
 چه ویژگی و مزایایی دارند؟ قیمت آن چقدر است؟ و از همه مهم تر اجرای این سقف را به چه فرد یا شرکتی بسپاریم؟

سقف کشسان در دسته بندی انواع سقف کاذب قرار می گیرد امروزه شاهد مدل های متنوعی از سقف کاذب در ساختمان ها، اداره ها و سالن های همایش و غیره هستیم که هر کدام متریال و شیوه خاص خود را دنبال می کنند. با پیشرفت فناوری و تولید متریال متنوع تر و باکیفیت تر و افزودن چاشنی خلاقیت شیوه های مدرن و بسیار زیبایی برای اجرای سقف کاذب ارائه می شود که یکی از جدیدترین آن ها سقف کشسان است.

قبل از این که به معرفی سقف کشسان بپردازیم نگاهی بر پیدایش و لزوم استفاده سقف کاذب می کنیم. چرا اصلا از سقف کاذب استفاده می کنیم سقف کاذب چه مزایای دارد؟

در حقیقت سقف کاذب یکی از زیر شاخه های معماری داخلی محسوب می شود که برای پوشش زیر سقف داخلی به کار می رود. آمار دقیقی از پیدایش سقف کاذب وجود ندارد اما این نوع سقف در مدت کوتاهی جایگاه ویژه ای در طراحی داخلی ساختمان به دست آورده است. سقف کاذب از جنس های مختلفی ساخته می شوند و با گذشت زمان سیر تکاملی جذابی را طی کرده اند که زیبایی داخلی ساختمان را صد چندان نموده اند. جنس سقف کاذب می تواند از پلاستیک، چوب، گچ، فلزات رنگی، پی وی سی، شیشه، کامپوزیت و غیره تولید شود.

مهم ترین ویژگی سقف کاذب پوشش عوامل اضافی و مزاحم زیر سقف است این پوشش در ساختمان هایی که انواع تاسیسات زیر سقف تعبیه می شوند کاربرد بسیار سودمندی دارد. در کنار این ویژگی مهم این سقف ها مزایای دیگری هم دارند عایق مناسب سر و صدا هستند به اصطلاح آکوستیک کردن فضا، از اتلاف دما و انرژی می کاهند، حجم دکوراتیو و نورپردازی زیبایی نیز دارند که امروزه در دکوراسیون داخلی بر نورپردازی و جلوه ظاهری سقف کاذب بسیار تاکید می شود و همین امر باعث پدید آمدن مدل های متنوعی از این محصول شده است. طراحی و اجرای سقف کاذب نیاز به تخصص و دانش دارد طراح باید با انواع سازه ها و متریال سقف کاذب آشنایی داشته باشد و تمام جوانب ساختمان را در نطر بگیرد تا بتواند طرحی ایده آل و متناسب پیاده سازی کند.

آیا می دانید چرا به سقف کشسانی، سقف باریسول گفته می شود؟

در سال 1969 در کشور سوئد اولین سقف کشسان پیاده سازی شد و شرکت باریسول اولین شرکتی بود که در اروپا سقف کشسان ارائه داد از این رو این سقف به نام این شرکت شهرت یافت. سقف کشسان از پارچه های پی وی سی ساخته می شود پس چرا نام کشسان به آن می دهند؟ در این پارچه های پی وی سی درصدی پلاستی سایرز به کار رفته که خاصیت کششی به آن می دهد و نام این نوع سقف کاذب بر همین اساس کشسان لقب گرفته است. ماده دیگری به نام زینک اکساید در پارچه پی وی سی وجود دارد که خاصیت آنتی باکتریالی را به آن می بخشد این خاصیت مانع جذب آلودگی و کتیفی می گردد.

حال سراغ قابلیت های این سقف فوق العاده زیبا برویم که بدون شک ویژگی ها و مزایای این محصول شما را شگفت زده خواهد نمود و بیش از پیش راغب خواهید شد از این سقف استفاده نمایید. قابلیت ها و مشخصات سقف کشسان را در لیست زیر ببینید:

  • تنوع رنگ بالا
  • اجرا به اشکال مختلف هندسی و ساده
  • عدم پوسته شدن رنگ و ترک خوردگی
  • عایق صوتی (آکوستیک)
  • امکان جا به جایی آسان
  • آسانی نصب و اجرا بدون زیرسازی
  • ضد اب و بخار
  • خاصیت آنتی باکتریال و ضد گرد و غبار
  • سهولت در نظافت
  • عایق حرارتی و عدم اتلاف انرژی
  • مقاوم در برابر اشتعال
  • تنوع در طرح و زیبایی فوق العاده
  • مقاوم در مقابل گرما و سرما
  • تحمل وزن بالا
  • وزن سبک سقف
  • طول عمر بالا
  • قابلیت نورپردازی
  • قابلیت ارتجاعی و کشسان
  • بزرگنمایی محیط
  • مقاوم در مقابل ضربه و عدم پارگی

فروشگاه انواع سقف کشسان با نرخ آزاد

پبش از یک دهه از ورود سقف کاذب کشسان به ایران می گذرد در ابتدا افراد کمی با این نوع سقف کاذب مدرن آشنایی داشتند و به همبن نسبت تعداد عرضه کننده های این محصول نیز انگشت شمار بود اما در حال حاضر توجه ویژه ای به طراحی داخلی در صنعت ساختمان سازی می شود که این امر باعث شده بازار سقف کاذب کشسان رونق بالایی بگیرد و تقاضا برای این محصول افزایش پیدا کرده است و به تبع افزایش میزان عرضه کننده و حتی تولید کنندکان این محصول را به دنبال داشته است. با گذشت زمان نحوه تولید سقف کشسان بهبود یافته و هر روز محصولات بهتر و جدیدتر تولید می شوند.

انواع مختلفی از سقف کشسان تحت برند و عناوین مختلف، در بازار عرضه می شود این مسئله برای مشتریانی که اطلاعات دقیق ندارند مسلما این حجم تنوع، گیج کننده خواهد بود چرا که متاسفانه انواع اجناس تقلبی و بی کیفیت مشابه محصول اصلی زیاد شده و تشخیص محصول باکیفیت کمی سخت به نظر می رسد. یکی می گوید محصول ساخت فرانسه است آن یکی می گوید چینی است و شاید هم تولید داخل باشد. نکته بعدی کیفیت چاپ سقف کشسان است حتی اگر متریال باکیفیت و اصل تهیه کنید ولی کیفیت چاپ پایین باشد عملا نتیجه نهایی ایده آل نخواهد بود.

در حال حاضر فروشگاه های زیادی در سراسر کشور در تامین سقف کشسان فعالیت می کنند که اغلب اجناس و متریال وارداتی می فروشند و با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت هر کدام از این فروشگاه ها ممکن است با هم تفاوت داشته باشد. البته تشخیص متریال اصل و باکیفیت موضوع مهم تری از قیمت به شمار می رود.

به طور کلی برای ایجاد یک سقف کشسان به پروفیل، متریال سقف کشسان، اسناندارد نصب سقف کشسان، چاپ و رنگ تصویر و وسایل نورپردازی نیاز است عدم کیفیت هر کدام از کیفیت خروجی می کاهد. البته با چند راهکار ساده می توان متریال سقف کشسان را مورد تست قرار داد. همان طور ک در بالا به آن اشاره شد متریال سقف کشسانی آتش نمی گیرند پاره نمی شوند و و بر اثر فشار شکل اولیه خود را از دست نمی دهند برای انجام این کار می توانید مقداری از متریال رو بخرید و و این سه تست را انجام دهید و بعد تصمیم بگیرید.

حداقل سود تجارت در حوزه سقف کشسان

حداقل سود تجارت در حوزه سقف کشساننمی توان حداقل سود حاصل از تجارت سقف کشسان در نظر گرفت زیرا تخمین این مسئله به عوامل زیادی وابسته است و نیازمند مطالعه و برررسی دقیق بازار این محصول می باشد. اما با توجه به سرعت روز افزون ساختمان سازی و نیاز به طراحی داخلی، متوجه می شویم ک تقاضا برای سقف کشسان رو به افزایش است و بازار کار خوبی برای جوانان محسوب می شود و از آن جا که قیمت مصوب سقف کشسان در بازار وجود ندارد از حاشیه سود بالایی برخوردار است. اگر کمی ذوق و خلاقیت را در عرضه این محصول خرج کنید درآمد فروش سقف کشسان خوبی به دست خواهد آمد.

برخی از شرکت های مطرح و برند که با تولید کنندگان داخلی و خارجی همکاری می کنند در شهر های مختلف نمایندگی اعطا می کنند که فرصت خوبی برای اشتغال فراهم نموده است این اعطای نمایندگی به همراه آموزش، تامین تجهیزات و خدمات پس از فروش می باشد. به هر حال در ظاهر امر سود این حوزه کاری مناسب برآورد می شود ولی باید از کسانی جویا شد که دستی در این عرصه دارند.

بهترین راهکار برای فروش حد اکثری سقف کشسان چیست؟

فروش پایان کار نیست شعار تبلیغاتی بسیاری از فروشگاه ها و برند ها قرار گرفته است ولی در عمل این شعار به چه میزان پیاده می شود کسی نمی داند. اگر با یک مشاور اقتصادی مشورت کنید ممکن است راهکار های متعددی را جلوی پایتان بگذارد اما مسئله مهم اینجاست که چقدر این راهکار ها سودمند خواهند بود و به چه میزان دارای قابلیت اجرایی هستند. بنابراین با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی باید راهی را انتخاب نمود که نیاز به کمترین هزینه و در مقابل بیشترین بازدهی را داشته باشد.

بهترین راهکار این می تواند باشد که تبلیفات در بستر اینترنت را انجام داد همان طور که می دانید در حال حاضر بهترین مکانی که می توان محصولی را معرفی کرد تا میلیون ها چشم آن را ببینند جایی جز اینترنت نمی تواند باشد. این امر محصول شما را به آسانی در دسترس قرار می دهد و مشتریان به سهولت می توانند از نمونه کار و لیست محصولات و خدمات اطلاع پیدا کنند و در صورت نیاز تماس بگیرند. بنابراین سایت خرید سقف کشسان برای رسیدن به فروش حداکثری گزینه ایده آلی به شمار می رود.

علاوه بر تبلیغات و دیده شدن برای فروش عوامل دیگری هم در افزایش فروش موثر خواهند بود اعطای گارانتی سقف کشسان، انجام رایگان برخی خدمات کوچک مانند حمل و نقل، ارائه خدمات پس از فروش واقعی و انجام صفر تا صد یک پروژه سقف کشسان عواملی هستند که باید به آن ها توجه ویژه ای داشت.

راهنمای نگهداری و نصب سقف کشسان

راهنمای نگهداری و نصب سقف کشساننصب سقف کشسان نیازمند نیروی متخصص این کار است که هم دارای تجربه باشد و هم دانش و البته مهارت. بنابراین بعد از خرید متریال اولیه سعی کنید کار را به یک نصاب حرفه ای بسپاربد. نصب سقف کشسان نیاز به ابزار مخصوص دارد ابتدا قاب اصلی کار که همان قطعات پروفیل هستند با توجه به ابعاد طرح دور تا دور محل نصب پیچ می شوند و چهار گوشه با نگه دارنده معلق نگه داشته می شوند سپس با هیتر مخصوص سقف کشسان از فاصله معین، پارچه را گرم می کنند و یک نفر پارچه طرح را از یک گوشه در قاب پروفیل جا می دهد. پس از اتمام کار نگه دارنده ها جدا شده و درز و شکاف های احتمالی بسته می شوند تا گرد و غبار به پشت سقف کشسان نفوذ نکند.

سقف کشسان به دلیل خاصیت آنتی باکتریال بودنش و عدم جذب گرد و غبار نیاز به مراقبت ویژه ای ندارد در صورت نیاز به نظافت می توانید از دستمال مرطوب و شیشه پاکن استفاده کنید در هنگام نطافت از اشیا و چاقو نوک تیز استفاده نکنید. دمای اتاق نباید به زیر 5 درجه برسد در غیر این صورت ممکن است شقف کشسان ترک بخورد. در صورتی که می خواهید سقف کشسان را انتقال دهید از نصاب مخصوص خودش کمک بگیرید. 

صادرات سقف کشسان به کشور های شرق آسیا

صادرات سقف کشسان به کشور های شرق آسیایکی از راه های کمک به اقتصاد هر کشوری صادرات است. صادرات محصولات مختلف نیز در کشور ما صورت می گیرد. در مورد سقف کشسان اکثرا تصور می کنند که در ایران جایگاهی در صادرات ندارد در صورتی که این محصول و محصولات وابسته به آن به کشور های آسیایی صادر می شود کشور هایی نظیر عمان، عراق، ترکیه، کویت، قطر، پاکستان و غیره مقصد سقف کشسان هستند.

کاربردهای سقف کشسان و انواع آن

از سقف کاذب کشسانی در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

  •  سالن پذیرایی، سرویس پهداشتی و آشپرخانه
  • سالن های همایش و آمفی تئاتر
  • شرکت و سازمان های اداری
  • هتل، رستوران و کافی شاپ ها
  • استخر، سونا و سالن های ورزشی
  • فضای بیمارستان ها
  • دیوار پوش و پانل های دیواری
  • پانل های خورشیدی شناور
  • ساخت اشکال سه بعدی

به طور کلی سقف کاذب کشسان به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که دارد مناسب پیاده سازی در تمام فضای داخلی هستند. و تنها سقف کاذب در دنیاست که در فضای بیمارستان هم قابلیت اجرا دارد.

حال می خواهیم انواع پوشش سقف کشسان را معرفی کنیم:

  • سقف کشسان مات (opaque)
  • سقف کشسان براق (lighter)
  • سقف کشسان نور گذر (transparent)
  • سقف کشسان ساتین (satin)
  • سقف کشسان پارچه ای (fabric)

انواع سقف کشان که در بالا گفته شد هر یک کاربرد منحصر به فرد خود را دارد  به طور مثال از سقف کشسان پارچه ای که گران قیمت ترین نوع می باشد برای فضا های بزرک و مجلل استفاده می شود یا برای محیط هایی که نیاز به نور طبیعی وجود دارد نوع نور گذر پیشنهاد می شود. پر استفاده ترین نوع سقف کشسان ساتین است که ترکیبی از حالت مات و براق را به وجود می آورد و بیشتزین کاربرد سقف کشسان مات در طراحی های ساده به چشم می خورد و در آخر سقف کشسان براق مناسب محیط هایی است که فاصله سقف اصلی با کاذب کم است این پوشش سطح آینه مانندی داشته و منعکس کننده نور است و فضا را به خوبی روشن می کند. البته ناگفته نماند که همه پوشش های ذکر شده قابلیت چاپ تصویر را دارند.

پارچه های کشسان انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. این پارچه ها از نظر ضخامت هم یکسان نیستند معمولا پارچه های کشسان در عرض های 3 متر و 20 سانت و 5 متر و 20 سانت عرضه می شوند و ضخامت پارچه بسته به برند تولید کننده، کیفیت و همچنین ویژگی های محل اجرا متغیر است و ضخامتی بین 18 تا 25 میکرون دارند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *